Details
Złoty medal ENOEXPO 2015 dla Rieslinga z winnicy Weinheimer Hof
Czym jest ENOEXPO?
Targi wina ENOEXPO odbywały się po raz 13 i stanowiły część 23 Międzynarodowych Targów Wyposażenia Hoteli i Gastronomii HORECA, jak i 14 Targów Artykułów Spozywczych i Napojów dla Gastronomii GASTROFOOD. Tym samym targi obejmowały wszystko co związane z gastronomią i hotelarstwem.
Rosnąca z roku na rok liczba odwiedzających targi wyniosła tym razem ponad 12000 osób, które miały możliwość uczestniczyć w specjalnych szkoleniach, seminariach i wykładach i dzięki temu poszerzyć zakres wiedzy na temat win z całego świata. Aby wspomóc niemieckich winiarzy w eksporcie ich win do Polski zaprezentowano ich wina na wspólnym stoisku Przedstawicielstwa Niemieckiego Instytutu Wina. Na tym stoisku polscy importerzy wina oraz prasa mieli możliwość zapoznać się z informacjami dotyczącymi niemieckich win, regionów winiarskich oraz oferty niemieckich producentów.
„Udany powrót“
Powróciliśmy na targi ENOEXPO po kilkuletniej przerwie. W miedzyczasie targi bardzo się rozwinęły. Z jednej strony odbywają się one teraz w nowoczesnej hali, z drugiej zaś zaskakują liczbą wystawców oraz wydarzeń dodatkowych. Organizowane przez nas seminarium „Riesling – starość to radość!“ spotkało się z dużym zainteresowaniem ze strony odwiedzających. Udział w tych targach jest dla nas szczególnie ważny. Nasze stoisko cieszyło się wielkim zainteresowaniem – mówi Anna Gmurczyk, Przedstawiciestwo Niemieckiego Instytutu Wina.
Na wspólnym stoisku zaprezentowało się sześciu niemieckich producentów wina:
- Sekthaus Solter GmbH & Co. KG,
- Winnica-Winery Hambacher Freiheit, Ludwik Adamé Haass,
- Deutsches Weintor,
- Weingut Weinheimer Hof,
- DIVINO Nordheim Thüngersheim eG,
- Moselland eG, Winzergenossenschaft
W przeddzień targów odbyło się spotkanie dla osób z branży w Niemieckim Konsulacie Generalnym podczas którego zorganizowane zostało seminarium oraz degustacja wina.
Sytuacja branży winiarskiej w Polsce
Polska należy do czołówki krajów, które eksportują niemieckie wina. Wartość eksportu wina niemieckiego do Polski wzrosła w ostatnich pieciu latach o prawie 12%. Obecnie odnotowuje się roczny wzrost o 2%. Z roku na rok oferta win niemieckich jest coraz większa. Od zeszłego roku na rynku polskim pojawiło się 9 nowych producentów wina ze swoimi produktami.