Details

Wiadomości z DWI Meldungen aus dem DWI

Maj – niepodzielne panowanie Króla Rieslinga

30/04/2018

To już czwarta, organizowana przez Niemiecki Instytut Wina, ogólnopolska akcja Riesling Weeks, która odbędzie się w dniach od 7 do 27 maja.


Celem akcji jest promocja jakości niemieckiego rieslinga i win z Niemiec. W tym okresie będzie można skosztować niemieckich rieslingów w specjalnych cenach, podczas ciekawych spotkań i nie jednokrotnie w wyjątkowych miejscach.

Kuszącą ofertę uczestniczących w akcji partnerów: restauracji, wine barów i sklepów specjalistycznych oraz wydarzeń znajdą Państwo na stronie internetowej www.rieslingweeks.pl.

Riesling jest jedną z najznakomitszych odmian białych winorośli. Pokazuje swe mocne strony we wszystkich możliwych odsłonach: jako Sekt, lekkie wino Kabinett, szlachetne Spätlese, i to w każdym stylu od wytrawnego po słodkie. Riesling jest świetnym towarzyszem wielu potraw, w szczególności dań z ryb, drobiu, dań kuchni azjatyckiej i deserów.

Niemcy są największym producentem Rieslinga na świecie. Powierzchnia upraw wynosi ponad 23,7 tys. ha, co stanowi ok. 60% uprawy tej winorośli na ziemi. Najwięcej Rieslinga uprawia się w regionach Palatynatu, Mozeli i Hesji Nadreńskiej.

„Wiosenna akcja promocyjna Rieslinga jest organizowana przez Niemiecki Instytut Wina - organizację działającą na rzecz promocji wina niemieckiego na świecie. Partnerzy akcji przygotowali moc atrakcji od promocji cenowych i rabatów, warsztatów winiarskich, specjalnych kart menu, degustacji komentowanych, spotkań z producentami aż po wieczory filmowe. W tym roku akcja będzie przeprowadzona w ponad 200 lokalizacjach, w ponad 60 miastach.

Zapraszamy miłośników wina niemieckiego do skosztowania najlepszych Rieslingów!
Partnerami akcji są: Czas Wina, Ferment pismo o winie, Food Service, Kobiety i Wino, Powinowaci, Vinisfera, Winicjatywa.

 „Polska należy do czołówki krajów, które eksportują niemieckie wina. Eksport wina niemieckiego w 2017 r. do Polski wzrósł o 54 procent, osiągając ilość 53.000 hektolitrów i wartość 12 milionów euro. Polska jest na ósmym miejscu w rankingu głównych krajów, do których eksportowane są niemieckie wina.- mówi kierownik Przedstawicielstwa Niemieckiego Instytutu Wina w Warszawie, Anna Gmurczyk.