Details
Generation Riesling obchodzi 10-te urodziny
„Ten years young“ to motto dużego przyjęcia urodzinowego, jakie zorganizowano dnia 13 czerwca 2016 r. we Frankfurcie. Ta inicjatywa Niemieckiego Instytutu Wina (DWI) liczy obecnie już ponad 530 członków i jest tym samym największą na świecie organizacją zrzeszającą młodych winiarzy.
„Z dumą spoglądamy na sukcesy Generation Riesling. Organizacja ta zdecydowanie przyczyniła się do popularyzacji młodego i nowoczesnego wizerunku niemieckiego wina na świecie”, oświadcza Dyrektor Generalna DWI Monika Reule.
Naturalni i kreatywni
Billy Wagner, sommelier berlińskiego lokalu Nobelhart & Schmutzig postrzega to tak samo: „Generation Riesling starła kurz z butelek, niemieckie wino jest młode!“ Krytyk wina, autor i dziennikarz Stuart Pigott twierdzi, że szczególnie podoba mu się nastawienie młodych winiarzy: „Ich celem są po prostu dobre wina, które powinny jak najbardziej zachęcać i funkcjonować niezależnie. Nie mają oni żadnego problemu z tym, że niektóre winorośle nie potrzebują wiele innowacji, przy innych zaś należy wszystko wywrócić do góry nogami, aby osiągnąć cel.” Sommelier Gerhard Retter, prowadzący modny lokal "Cordobar" w Berlinie oraz Fischerklause am Lütjensee pod Hamburgiem, chwali Generation Riesling za tak dobre połączenie tradycji i nowoczesności, dzieląc się swoimi wrażeniami: „Naturalni, kreatywni a jednak pamiętający o swych korzeniach. Jakość i know-how ze szczyptą luzu tworzą nowy niemiecki wymiar wina, pełnego życia i fantazji”.
Program urodzin i prominenci
Dawni i obecni członkowie, prominenci oraz specjaliści z branży gastronomii i handlu świętowali urodziny Generation Riesling 13 czerwca w Ogrodzie Palmowym we Frankfurcie. O godz. 13.30 trzech mentorów Generation Riesling, Billy Wagner, Gerhard Retter i Hendrik Thoma przedstawiło swoje spojrzenie na organizację, ciekawe tendencje rozwoju i wina będące ich rezultatem. W oficjalnym uroczystym geście o godz. 14.45 wraz ze wszystkimi gośćmi wzniesiono toast za „Ten Years Young“. Następnie od godz. 15 do 18 trzydziestu przedstawicieli Generation Riesling, w tym członkowie założyciele, prezentowało siebie i swoje wina. O godzinie 17 Stuart Pigott na seminarium przybliżył raz jeszcze pierwszą dekadę Generation Riesling, prezentując wybrane wina. Następnie po degustacji win i smacznej kolacji impreza przekształciła się w After Work Party.
Od 2006 aktywni na arenie krajowej i międzynarodowej
W 2006 r. Niemiecki Instytut Wina powołał do życia Generation Riesling, aby zaoferować młodym winiarzom krajową i międzynarodową platformę, niezależną od istniejących dotychczas organizacji. Od tej pory członkowie tej inicjatywy DWI prezentują się skutecznie na wielu imprezach w kraju i za granicą, na targach wina, spotkaniach Riesling Lounge, prezentacjach – czy jak kilka miesięcy temu w Berlinie podczas Fashion Week. W stolicy Niemiec, w Kopenhadze, Amsterdamie, Vancouver, Tokio, Monachium czy Hamburgu – członkowie Generation Riesling zawsze spotykają się z dużym zainteresowaniem i wysoką oceną.
„Chcieliśmy, aby Generation Riesling była ruchem dla możliwie szerokiego grona. I to nam się udało.“, wyjaśnia Monika Reule. Generation Riesling jest symbolem świetnie wykształconego, zorientowanego na rynki międzynarodowe i ambitnego pokolenia młodych ludzi odpowiadających za branżę winiarską w Niemczech: właścicieli winnic, kadry zarządzającej czy kiperów w spółdzielniach winiarskich lub winiarniach. Inicjatywa ta stawia na pierwszym planie Rieslinga jako główny szczep niemiecki, by w ten sposób wzbudzić jak największą uwagę na arenie krajowej i międzynarodowej. Jednakże jest on jedynie przyciągającym wzrok reprezentantem wszystkich niemieckich odmian winorośli.
Szeroka sieć kontaktów i kreatywność
Na forum organizowanym co roku od 2009 r. DWI opracowuje wraz z młodymi winiarzami nowe pomysły i koncepcje sprzedażowe na przyszłość. Owocem tych spotkań jest m.in. platforma internetowa www.generation-riesling.de, na której członkowie zamieszczają online swe profile, wina i nowości. Grupa jest również aktywna na portalach społecznościowych, na Facebooku posiada obecnie już prawie 4.000 fanów.
Z okazji dziesiątej rocznicy utworzenia przygotowano zmienione, nowoczesne logo, bowiem „przyszedł czas, aby ruch symbolizujący dynamikę, otwarcie na świat i innowacje wystąpił również optycznie w odpowiedniej odsłonie“, stwierdziła Monika Reule.
Wszyscy członkowie występują razem jako ambasadorowie niemieckiego rynku winiarskiego, nie rezygnując jednak ze swej indywidualności. Konstruktywna wymiana dodaje im skrzydeł i motywacji. Dzięki temu ta otwarta i wciąż rosnąca grupa zyskała w ostatnich latach na dynamice i stanowi inspirację dla całej branży winiarskiej.