Details

Generation Riesling obchodzi 10-te urodziny

22/06/2016

Mają poniżej 35 lat i są ambasadorami nowoczesnej, dynamicznej, wysokiej jakości produkcji wina w Niemczech: członkowie Generation Riesling, obchodzącej w tym roku swe dziesiąte urodziny!


„Ten years young“ to motto dużego przyjęcia urodzinowego, jakie zorganizowano dnia 13 czerwca 2016 r. we Frankfurcie. Ta inicjatywa Niemieckiego Instytutu Wina (DWI) liczy obecnie już ponad 530 członków i jest tym samym największą na świecie organizacją zrzeszającą młodych winiarzy.

„Z dumą spoglądamy na sukcesy Generation Riesling. Organizacja ta zdecydowanie przyczyniła się do popularyzacji młodego i nowoczesnego wizerunku niemieckiego wina na świecie”, oświadcza Dyrektor Generalna DWI Monika Reule.

 

Naturalni i kreatywni

 

Billy Wagner, sommelier berlińskiego lokalu Nobelhart & Schmutzig postrzega to tak samo: „Generation Riesling starła kurz z butelek, niemieckie wino jest młode!“ Krytyk wina, autor i dziennikarz Stuart Pigott twierdzi, że szczególnie podoba mu się nastawienie młodych winiarzy: „Ich celem są po prostu dobre wina, które powinny jak najbardziej zachęcać i funkcjonować niezależnie. Nie mają oni żadnego problemu z tym, że niektóre winorośle nie potrzebują wiele innowacji, przy innych zaś należy wszystko wywrócić do góry nogami, aby osiągnąć cel.” Sommelier Gerhard Retter, prowadzący modny lokal "Cordobar" w Berlinie oraz Fischerklause am Lütjensee pod Hamburgiem, chwali Generation Riesling za tak dobre połączenie tradycji i nowoczesności, dzieląc się swoimi wrażeniami: „Naturalni, kreatywni a jednak pamiętający o swych korzeniach. Jakość i know-how ze szczyptą luzu tworzą nowy niemiecki wymiar wina, pełnego życia i fantazji”.

 

Program urodzin i prominenci

 

Dawni i obecni członkowie, prominenci oraz specjaliści z branży gastronomii i handlu świętowali urodziny Generation Riesling 13 czerwca w Ogrodzie Palmowym we Frankfurcie. O godz. 13.30 trzech mentorów Generation Riesling, Billy Wagner, Gerhard Retter i Hendrik Thoma przedstawiło swoje spojrzenie na organizację, ciekawe tendencje rozwoju i wina będące ich rezultatem. W oficjalnym uroczystym geście o godz. 14.45 wraz ze wszystkimi gośćmi wzniesiono toast za „Ten Years Young“. Następnie od godz. 15 do 18 trzydziestu przedstawicieli Generation Riesling, w tym członkowie założyciele, prezentowało siebie i swoje wina. O godzinie 17 Stuart Pigott na seminarium przybliżył raz jeszcze pierwszą dekadę Generation Riesling, prezentując wybrane wina. Następnie po degustacji win i smacznej kolacji impreza przekształciła się w After Work Party.

 

Od 2006 aktywni na arenie krajowej i międzynarodowej

 

W 2006 r. Niemiecki Instytut Wina powołał do życia Generation Riesling, aby zaoferować młodym winiarzom krajową i międzynarodową platformę, niezależną od istniejących dotychczas organizacji. Od tej pory członkowie tej inicjatywy DWI prezentują się skutecznie na wielu imprezach w kraju i za granicą, na targach wina, spotkaniach Riesling Lounge, prezentacjach – czy jak kilka miesięcy temu w Berlinie podczas Fashion Week. W stolicy Niemiec, w Kopenhadze, Amsterdamie, Vancouver, Tokio, Monachium czy Hamburgu – członkowie Generation Riesling zawsze spotykają się z dużym zainteresowaniem i wysoką oceną.  

„Chcieliśmy, aby Generation Riesling była ruchem dla możliwie szerokiego grona. I to nam się udało.“, wyjaśnia Monika Reule. Generation Riesling jest symbolem świetnie wykształconego, zorientowanego na rynki międzynarodowe i ambitnego pokolenia młodych ludzi odpowiadających za branżę winiarską w Niemczech: właścicieli winnic, kadry zarządzającej czy kiperów w spółdzielniach winiarskich lub winiarniach. Inicjatywa ta stawia na pierwszym planie Rieslinga jako główny szczep niemiecki, by w ten sposób wzbudzić jak największą uwagę na arenie krajowej i międzynarodowej. Jednakże jest on jedynie przyciągającym wzrok reprezentantem wszystkich niemieckich odmian winorośli.

 

Szeroka sieć kontaktów i kreatywność

 

Na forum organizowanym co roku od 2009 r. DWI opracowuje wraz z młodymi winiarzami nowe pomysły i koncepcje sprzedażowe na przyszłość. Owocem tych spotkań jest m.in. platforma internetowa www.generation-riesling.de, na której członkowie zamieszczają online swe profile, wina i nowości. Grupa jest również aktywna na portalach społecznościowych, na Facebooku posiada obecnie już prawie 4.000 fanów.

Z okazji dziesiątej rocznicy utworzenia przygotowano zmienione, nowoczesne logo, bowiem „przyszedł czas, aby ruch symbolizujący dynamikę, otwarcie na świat i innowacje wystąpił również optycznie w odpowiedniej odsłonie“, stwierdziła Monika Reule.

Wszyscy członkowie występują razem jako ambasadorowie niemieckiego rynku winiarskiego, nie rezygnując jednak ze swej indywidualności. Konstruktywna wymiana dodaje im skrzydeł i motywacji. Dzięki temu ta otwarta i wciąż rosnąca grupa zyskała w ostatnich latach na dynamice i stanowi inspirację dla całej branży winiarskiej.

Dyrektor Generalna DWI Monika Reule i Niemiecka Królowa Wina Josefine Schlumberger napoczynają tort urodzinowy.

Generation Riesling 10 Years Young, 13.06.2016, Ogród Palmowy we Frankfurcie

Generation Riesling#TenYearsYoung

Generation Riesling#TenYearsYoung

Generation Riesling#TenYearsYoung

Generation Riesling # TenYearsYoung: krytyk wina i autor Stuart Pigott na seminarium

Generation Riesling#TenYearsYoung

Mentorzy Generation Riesling: Hendrik Thoma, Stuart Pigott, Gerhard Retter i Billy Wagner.