Riesling Weeks

Maj z Rieslingiem

W dniach 7-27 maja, na terenie całej Polski, odbyła się czwarta edycja Riesling Weeks, akcji Niemieckiego Instytutu Wina, promującej niemieckiego Rieslinga.

W promocji wzięły udział restauracje, winebary oraz sklepy specjalistyczne, w sumie 127 restauracji i winebarów oraz 100 sklepów i importerów, w ponad 60 miastach, którzy przygotowali mnóstwo atrakcji. Ofertę uczestniczących w akcji partnerów: restauracji, wine barów i sklepów specjalistycznych oraz wydarzeń można było znaleźć na stronie internetowej www.rieslingweeks.pl

Podczas tych kilku majowych tygodni odbywały się liczne degustacje, pikniki, pokazy filmowe z Rieslingiem, wycieczki z Rieslingiem, wine-food-pairing z Rieslingiem, a wina niemieckie można było kupić w specjalnych cenach.

Jak co roku, celem wiosennej kampanii, promującej niemieckiego Króla Win, było promowanie jakości i wspaniałego smaku niemieckiego Rieslinga.

Riesling jest jedną z najznakomitszych odmian winorośli, która od kilku lat przeżywa renesans w skali światowej, a Niemcy są jej  największym producentem na świecie. Powierzchnia upraw wynosi ponad 23,7 tys. ha, co stanowi ok. 60% uprawy tej winorośli na ziemi. Najwięcej Rieslinga uprawia się w regionach Palatynatu, Mozeli i Hesji Nadreńskiej.

Wiosenna, coroczna akcja promocyjna „Riesling Weeks” była organizowana przez Niemiecki Instytut Wina – organizację działającą na rzecz promocji wina niemieckiego na świecie.

Patronat medialny objęli:  Czas Wina, Ferment, Food Service, Kobiety i Wino, Powinowaci, Vinisfera i Winicjatywa.